Monday, August 23, 2010

主題、佈局、規條

西九second round咨詢有三個proposals,分別有三個主題。

但最妙既,我覺得唔係呢幾個主題,而係阿堂堂司長不忘補多句:「查實唔一定用呢d元素架,如果市民鍾意,溝埋都得架。」

聽完把幾火,美其名取長補短,實際上牛頭搭馬嘴。下?唔通又想黎個四不像?

唔該,我真係好想主題行先。曲高和寡都係咁話。

************

Well,我對美學無乜認識,就算上次中央圖書館劣評如潮,我都唔曉反應。但用落,去過好幾次,一個字:「差」。

差在「功能」。圖書館ung大都好,ung多藏書都好,但若果唔係一個適合「讀書」既地方,sai 曬啦。又咁,都適合用黎「借書」既,之但如果淨係適合借書而唔適合讀書既話,開個「倉」咪得囉,洗鬼開「圖書館」咩。

小朋友係嘈係走係嗌架啦,呢個係佢地生活模式黎喎,小朋友學習唔係更加要互動既咩?要靜靜讀書嘈唔到人,點解唔採用密閉式?就算香港其他兒童圖書館個設計,都好過「呢個」中央圖書館兒童圖書部十倍不止。

自修部又係咁,d人出出入入,上上落落,就算唔嘈喧巴閉,都夠擾擾攘攘勒卦。

雜誌部kingling kanglang 在所難免,想零分貝,最多唔睇囉。

其他部就算講兩句,甚至同職員講野都要刻意壓低把聲,細聲傾電話都有制服人員叫掘住你皺曬眉頭殊殊聲叫你唔好傾落去,你唔好去 X。(噢畸,收尾呢堆係發火時既主觀感受。)

我都係用家,唔想搞住人地,亦唔想人地騷擾到我,但唔該,想問下設計果位係呢度特別應聲,定係管理太「有規矩」?

************

設計主題,點樣佈局,就會影響往後既管理規條。

我唔想因為咁L Q多規矩而影響我去享用社會設施既樂趣。

5 comments:

依馬打 said...

香港任何生意,最終只是地產項目,任何包裝,最終只是豪宅部件。

信報 紀曉風 2010-8-23

... 西 九 有 四 十 公 頃 地 , 按 一 點 八 倍 地 積 比 率 計 , 可 以 起 七 百 八 十 萬 平 方 呎 樓 面 , 當 中 規 定 住 宅 最 多 佔 兩 成 , 即 係 約 一 百 五 十 六 萬 平 方 呎 , 當 中 小 部 分 起 別 墅 , 其 餘 起 分 層 單 位 。 除 咗 住 宅 , 另 外 大 約 三 成 二 樓 面 作 商 業 用 途 , 即 約 二 百 五 十 三 萬 平 方 呎 , 當 中 約 三 分 之 一 起 酒 店 , 餘 下 用 作 零 售 及 其 他 設 施 。


簡 單 講 , 整 個 西 九 文 化 區 , 五 成 二 樓 面 係 住 宅 及 商 業 用 , 四 成 八 係 搞 文 化 。 至 於 住 宅 項 目 點 發 展 , 會 變 成 豪 宅 定 居 屋 , 完 全 唔 到 嚴 生 話 事 , 亦 非 西 九 管 理 局 的 權 限 , 而 係 由 政 府 決 定 。


以 剛 剛 拍 賣 的 山 谷 道 地 皮 計 , 成 交 價 每 呎 12540 大 元 , 西 九 位 置 正 過 山 谷 道 , 當 佢 可 以 賣 14000 蚊 一 呎 , 整 個 住 宅 項 目 的 地 價 218 億 元 , 超 過 政 府 一 次 過 撥 畀 西 九 管 理 局 的 216 億 , 仲 未 計 更 大 面 積 的 商 業 用 地 。

Anonymous said...

CM:

喺諮詢主義之下,哩個世界冇專家,冇專業,冇風格架喇,只有抄雜錦嘅民意。哦,肯發聲嘅四成話咁喎,得,咁四成就用 A 方案;有三成話咁喎,得,咁喱三成就用 B 方案。呵呵,冇得嘈喇你班友,仲嘈乜啫,大家都 happy 咯!民意大晒,專業謝晒,高官舒服晒!

妖,用幾百粒一年請個司局長番黎做乜嘅呢可?

laulong

C.M. said...

(聽到菲律賓挾持人質的消息,心情太沉重,明日再覆)

C.M. said...

(原來「明日」覆是那麼困難。)

依馬打:

我看過阿米寫的那部分以後,我頗認同該部分地段作為建設投資的需要。始終,沒有經濟吸力,是不會有動力去管理得好的。

西九係咪豪宅區,唔關我事。我只係關注究竟普羅大眾係咪可以免費享用當中各種設施。

老實說,我覺得這個地域是「不可能」「非豪宅化」或「商業區」「非高級化」的。因為這裡將會是香港新的核心地段,不會賤價出租或出賣。這樣說我不是反對平民百姓到這裡,而是倘若這個(高價)地段价低者得,只會產生新的社會不公平的狀況。

「」

C.M. said...

風校長,你提起專業。多謝。因為令我想起:「專業化」,是「法治」社會的一個副產品。

至於班司長尤其果個乜叉唐唐,真係想扯佢。