Sunday, February 27, 2011

鬧財政預算 d乜?

鬧乜,方向、手段。佢地點表達已經唔計,如果計埋就仲勞嘈。

作為一個經常有頭無尾既犬儒市民,梗係唔會睇得個預算案咁仔細喇。又當然,身為無恒產唔洗交標準稅率,又無資格申請綜援公屋既蝸居既一家之主,查實最多只能體會下層而唔係中產既苦況囉。

之但咁講,一個有上限既退稅,如果夠錢,都係應該既。不過我仍然要強調一個我深信不疑既理論:中產之所以有購買力,唔係單單因為佢地夠醒夠勤力夠功績,部分係因為佢地已經 exploit 左低下層既廉價勞力。即係話乜?是但喇。

先講退稅。在我黎講,唔係急需,因為中產最多只係購買力下降,但唔係水深火熱。如果你高舉小政府理念,咁自然有你既原因。不過我始終覺得,有錢派,不如改生果金每月加兩百喇。

MPF/ORSO派六千呢個 idea,我無 comment,完全改退稅六千我唔贊成,皆因接近65歲或近退休既未必有退稅,反而呢六千佢地好快有得搣。(另外比退稅OK)

改派錢?查實我覺得唔錯丫,每個有成人身份證既香港市民,去民政事務署 lik六千,就算李+x 去攞都無所謂,呢d 係制度上必要既損耗,address左就唔係壞事啦。

最滾查實都係同其他人一樣,鬧守財。低下層市民購買力明顯受壓,出乜招救急都得喇。。。點知乜叉都無。係得個捱到半年左右既電費補貼。喂,加個全年十零億資助食物銀行有冇得諗?

成個預算案無一個軸心方向我覺得先係最敗北。

如果將焦點放響扶貧,先救急(低下層),再救貧(下層至呻窮中產),唔會咁勞嘈囉。加稅驚比呻窮中產鬧我明,利得稅加 0.5% 得喇卦。商家你估會睇你加3%就撤離香港咩。佢地留響香港就係睇你大中華區既機會,同埋預期嘛。如果預期你呢個加稅係陸續有黎,足以offset呢 d 機會既話,咪鬆囉。既然政府可以大大聲話香港充滿機遇,驚乜加利得稅?如果你仲話乜春賣地成績可能唔理想、樓況隨時逆轉屍橫遍野、乜叉乜叉原因要預留儲備,剛剛果年講左啦,比d 新意好冇?

百廢待興,阿財官們,唔該預留三百億救急救貧,唔好繼續黐線喇。

(加煙稅救煙民?諗清楚目的係咩呀?煙民需要大d定係逼食二手煙市民需要大d呀?查實你地曉唔曉心理學架?明唔明市民要乜呀?)

2 comments:

Ebenezer said...

期望份預算案有理念?!不如去石梨貝水塘搵隻馬騮做,可能都會make sense過佢!

曾生話晒都叫財爺,但佢對數字嘅敏感度真係好嚇死人,年年「大失預算」唔在講,present出嚟d Data都唔知邊個真先得人驚。

我諗現在好多人慶,唔係為貪佢個幾仟蚊便宜著數,而係現在全世界都正係為危急關頭打拼緊,點知原來我地大家就俾咗個傻佬揸大數!玩都唔係呢個時候啦,係嘛?

C.M. said...

所以我都唔講到理念咁高層次,方向咋。

今日同老闆傾MPF注資單野,傾傾下,覺得呢個政府真係... 再講。