Tuesday, November 10, 2009

呵欠與流動力

想講流動力一段時間。

施永青講流動力,係從個人之於社會既角度去睇。曾幾何時,我講既流動力,則主要係從人與人之間的「交流」角度去看,而非看個人努力,或社會心理學去理解。

如今,腦栓塞,不如拼下圖。

個人向上流動力

施永青講左,若虛講左。嗯,我試下講:呵欠理論。(搞錯,點解廣府話白話文交替!)

呵欠理論

查實出自 Abigale。(呢度姑且消化左佢意思,再塞返我自己我d意思落去解釋。)

Blogger 中人或者會發現,有時有d「群體現象」,一出就接二連三。可能係小弟講左句野,跟手就圍埋一齊大家一齊講。Well,但我講既「唔係」「討論」喎。(唔好問我咩先算係討論,咩唔算係,自己定義喇唔該。)據Abigale 講,呢d群體現象呢,就好似一個人打呵欠一樣,會傳染既!一個人打呵欠,唔知點解其他人見到就會跟手打埋一份!直到有人打得太多呵欠到瞓著左,或者對方忍住唔打,咁呢個互相打呵欠既情況先可以告一段落。(絕無影射)

呵欠理論既重點唔係內容,或者係咩精神狀況(例如「悶」、「攰」),而係呵欠既「傳染性」。無論參與既人,定係旁觀既人,都好容易比一個人既呵欠傳染到,之但傳染途徑不明。

無疫苗,靠自己。

Visibility

能見度也,查實唔係好貼切,似 Exposure,但又唔算。呢度係指「被動式」既能見度(being visible,有冇更好既中英文詞彙?希求賜教)。

一個呵欠的能見度很重要。呵欠的傳播「主要」靠能見度,而非靠呵欠的旋律或音頻的高低。正如一碌柱要夠高,夠 visible 先可以比人睇到,無論究竟呢碌柱係圓頂定有倒刺。若果呢碌柱曉得打呵欠,咁好多人都會好容易打呵欠。(拿,呢個可以係擡舉黎,唔需要太負面)

From Visibililty,我諗個 hypothesis 可以咁寫:越visible,佢可以提供既資訊「接觸面」會越多。然後兩條副線:1. abstract information,對於某某群體既影響唔係內容,而係「關注」(attention, point of focus);2. non-abstract information .... 唔知,未諗。

兩個流動力

從人與人之間的「交流」角度去看,Social Mobility 並非指個體力爭上游的能力,而是個體能否通過與另一個個體接觸,從而達至促進社會的人才資本。此處的社會流動力,與施永青指的不同,這裡指人才資本是通過上下交流,而非單方面向上擠而獲得增強。

鼓勵人向上力爭上游,某程度上就是鼓勵「三文魚式」講究 Survival 的競爭。在已充分發展的地方,無可厚非,亦幾乎別無他路。

非三文魚式的遊戲

有既。就係唔玩,出公海。但若果一條出左公海既三文魚,仲成日記掛自己係一條力爭上游既三文魚,好明顯,心態唔係好對(「對應」既「對」)囉。

又之但想係急流唔玩 Survival,又想玩得精彩。咁當然絕對可以試下。

所謂「試下」,其實就係 perturb 已經固化既社會流動力,嘗試令社會流動力變液態化。咁可以想象到,一條三文魚跌左落一大盤凍冰冰既啫哩入面,會發生咩事。

啫哩

越來越多三文魚,希望盤啫哩變得更似水。但我覺得,好容易忽視左啫哩既特性。

啫哩之所以變硬,是由於魚膠粉的出現。魚膠粉,就是明文規定,讓當中的三文魚群可以一步一步游,不會突然衝前或被急流沖走。可期待性(expectancy),是明文規定的最大功用。

可是潛規則永遠走在明文規定的前面;要打破潛規則,必須打破明文規定,讓明文規定扯著潛規則後退。

要打破明文規定,部分三文魚便要犧牲,不單包括產了卵的三文魚,還包括落了單的三文魚。當所有三文魚都不再受明文規定的制約,社會流動力自可提高。

嗄,個體三文魚在看看平衡點在哪,釣魚人姑且拭目以待。

打呵欠

好勒睇完,有冇想打呵欠?

2009/11/11 Re: Mobility

釣魚人說,河道窄,三文魚自然堵在瓶頸,問如何解決?

嗯,我想,魚的眼光,不得而知。若順其勢尊其意,該擴闊河道,或挖深河床。前者受地理所限,後者.... 可能需先逆魚之意,搞一趟渾水。

2009/11/11 Re: Abstractness

1. 唔記得某blogger曾講過,soundbite 就係(大致意思)Minimum of words giving maximum of sense。

2. 一隻 Virus 既「殺傷力」,其實包含好多內容,例如傳播速度、複製能力、自身的抵抗能力、透入宿主的能力、欺騙免疫系統的能力、變種能力(因應環境轉變的適應力)等等。

3. Soundbite vs Virus.....

4. Immune systems, mimicry, deception mechanisms.....

5 comments:

bittermelon said...

你用三文魚向上游做比喻,我即刻想起一樣嘢,
當三文魚好努力咁游到上游位置,看似成功了,但他們的下場是如何呢?

C.M. said...

他們的下場,跟其他在大海裏的一樣 —— 各有各興奮。

Anonymous said...

CM hing,

I think Jelly power is a necessary to keep the Salmon healthy. Human race for millions of year has survived and evolved quickly because of the hardship. Jelly power institutionalize the competition process so as to reduce throat-cutting anxiety. Clever salmons will have their own way to survive or perhaps their nickname is fisherman. :P

C.M. said...

That's what I think too and hence talked about pirates then.

Haha, clever salmons. Sometimes their nickname is perseverance.

C.M. said...

(筆記)

呵欠實例: viral marketing, visuals and prints, twitter

呵欠原理: instincts, heuristics, emotion, repetitive training, inertia(?), cheap ownership, look unimportant