Tuesday, March 29, 2011

原則,就是預測

最低工資與僱傭合約

對我呢個退休中既人治人黎講,果堆乜野有冇飯錢、休息日應唔應該有薪、會唔會更改僱傭合約之類,查實無咩爭議。再講清楚少少,係對我「個人既原則」「無咩爭議」or 「好少爭議」。爭議點主要在於點樣 communicate,點樣 negotiate 甚至點樣皆大歡喜。

無爭議既地方,係我既底線,每月收入唔可以少過最低工資生效日之前。

如果就呢一點,即係話,我唔會同意乜乜政黨或工會認為最低工資應該要放埋落有薪休息日午飯時間之類(總之唔係工作時間都有收入)。呢方面我既原則係,最低工資水平係保障工作時間的收入,而唔係為休息時間提供工資保障

如果每小時的工資提高了,縱使收入跟以前一樣,那就意味著休息的時間多了,比如可以照顧家庭、減低過勞而受工傷的機會等。我想,這個理念已經達到那些努力推行最低工資法例的政黨與人士的「原則」,如今多了新原則,要符合之前所簽的僱傭合約。於我,沒有爭議的地方是,僱主能做到,就做,做不到,商議重新制定合約,甚至解除合約好了。

被僱主解除合約,或商議重新制定合約,是合約自由,是一個人或企業跟另一個個人訂立合約建立關係的自由,尊重法律條文,尊重雙方彼此的自由就可以了。這個結果,正是推動最低工資立法的眾社運或政黨人士求仁得仁而來。

重新制定僱傭合約在商業社會經常出現,個人認為僱主最必須要肩負的,是新合約跟舊合約的受僱日期保持連貫性,不可以騙去僱員舊合約之年資。如果還想負多點良心的,戮力提供平等機會給員工就足夠了。


原則與預測

一個好平凡既推斷係,人越大,經歷越多,自小建立既原則就越豐富。最近黑人講,話「常言「勿談國是」,原來因為政治跟宗教差不多,很大部份都不能預知結果,並且需要一定信念去維持。」,真係一言驚醒。

阿女出世會嗌到有奶飲,兩歲發脾氣就係原則,四歲隨心所欲就係原則,到十二歲朋友講既就係原則,到二十歲自己理想就係原則(嘩,好理想喎,想當年自己仲係一舊飯),三十歲結婚生埋仔iphone99 就係原則。「原則」隨成長隨環境改變,一路演化逐漸產生「預測功能」,預測越準確,原則就越堅固。

嗌得多有奶飲,準。發脾氣你會氹,準。我想點就點你唔會阻止,準。準到咁上下,登登登鄧,新的港孩正式畢業。

不過我硬係唔明,點解有d人好有原則,之但佢地既預測完全離曬譜!點解呢?係咪佢地既自我補償/安慰/維穩機制特別發達既呢?(嘻嘻,都係預測遮,未必準既...)


文字雲既如此云,來去都係一舊雲

側田又一次好帶挈:http://timc.idv.tw/wordcloud/zh/

今次學人玩文字雲,呵呵呵呵!

Well,我最初仲以為個口頭禪一定係「查實」,點知竟然係連自己都唔相信既「可以」。搞咩呀,可唔可以係「唔可以」呀.... 係咪代表 action-oriented 呀,有冇僱主對我有興趣呀? ;>

老實講,我覺得呢個 engine 有個好大盲點,就係「無單字」,我諗住十個有九個都應該係「我」字(or equivalent)既雲最大架勒,不過無辦法證實到,算咯。(扯,呃人既,點會俾到咩提示話你聽係咩類人丫....)

咦?唔知呵邊個同阿邊個有似係邊類人呢?昃昃先~


(哎呀!原來我舊雲放左響屋企,返歸再貼... 噢,已貼)

4 comments:

怒火 said...

>>點解有d人好有原則,之但佢地既預測完全離曬譜!
因為果d係"我執"唔係"原則"囉。

C.M. said...

嘩,好一個中文解毒呀。唔該曬!

不過又,我響度諗,邊有人會咁大方認係我執架(查實咩係“我執”呢?),個個都覺得自己有原則,又覺得人地係“你執”喎。

點算,點分?

怒火 said...

我真係咁諗喎, 呢個世界邊有咁多原則先, 元素周期表就係原則勒。

人嘅原則, 好多時只不過係"過得自己", 好人d嘅就"過得自己過得人"。其他, 無謂當真。

又, 你以為佢哋嘅預測離曬譜啫, 可能佢(同埋佢嘅利益集團)又覺得係意料之內喎。一個人一個政府有乜agenda, 有時估唔到嘅。

C.M. said...

呃,咁我開始明我執你執係咩意思勒!(嘩,語境真係博大精深呀喂~)

>>又, 你以為佢哋嘅預測離曬譜啫, 可能佢(同埋佢嘅利益集團)又覺得係意料之內喎。

看透世情呀。皆因,我都係咁諗!不過咁,我有偏見,硬係代入果位李卓人先得黎回味你呢句。

阿妹,近日該可安好咧?我等深感安慰焉。