Monday, September 13, 2010

閒談嫁娶與三城

c.m. 終於成功成為Cola 第n位無抵押債仔,交收後吹水當還息。

《結婚年齡》

Cola 響大城住左超過十年,兩個女都開始讀小學。睇佢一表人才(尤其仗義呢方面),加上底子厚,應該唔少螞蟻嬲蜜糖,笑笑口問佢入籍咁耐有冇行差踏錯。嘿,以為佢答案唔係有就係冇架喇,點知佢話,行差踏錯既唔係佢喎。嚇,唔係反高潮...阿嫂...下化...

都唔係。

佢只係慨嘆,依家發達大城既家庭問題淋淋種種,反問我香港呢邊點,原來係擔心兩個仔既將來。

佢覺得,經濟情況,並唔能夠徹底解釋婚姻同生育既關係。發達大城既人口老化,在於好多人將結婚年齡推遲。套用個亂黎理論,結婚越早既地方,其人口流動性查實就越低。而人口流動性越高的地方,結婚年齡越高。

佢話大城好多人,就算俾你生十個,佢地都未必生。職業或者想享受自由,固然係一d好顯而易見既原因。不過佢話,查實係因為結婚年齡推遲左,所以先至減少生育意欲,職業或其他乜經濟物自由既原因,好多時都只係由於結婚既年齡。佢無統計響手,但就覺得大城係咁既情況囉。

c.m. 諗諗下,表面上似係,之但身邊好多都似乎唔係咁喎。(不過佢都知道債仔同債主拗係會比雷劈既)

原來Cola 係擔心佢對女,香港人身份 + 國內大城居民身份,會令佢機會少左,然後遲婚,最後可能唔生!問我點算。(洗唔洗諗到咁Q遠呀,係咪想借加依暗示想我個仔娶童養媳呀。)

《菲律賓與深圳》

講講下仔女,突然跳到菲律賓果件事,猶有餘悸。兩條友本能默哀半分鐘之後,繼續吹水。話題去左貪污。

Cola 話大城貪污家陣唔再存響暗角位,反而越需要專業既地方,就越成為貪污既溫床。港式買辦質檢自然有,會計審核一樣多。反而政府部門,技術官僚,已經無明顯笑吟吟勒索行徑。搞掂就關人。好明顯佢唱反調,唔同意c.m.成日講咩自組織有利社會呢套,亦唔同意自組織係社會進步過程中既必經階段。之不過,佢都同意菲律賓真係完全無專業人士。

佢強調呢個唔係睇電視報紙周刊所得既觀察,而係佢接觸過菲律賓既所謂專業人士,佢地個思維好少去到 mastery,頂多係technocrats既級數。雖則佢同意菲律賓人大部分都好善良(甚至善良得過分,信仰住佢對人好,人就一定會對番佢好),但佢幾怕同菲律賓人傾生意講合作。是關你個生意夥伴如果真係表現得毫無機心,你個戒心同警覺性反而會更高。心理壓力仲幾大。(c.m. 不置可否,淨係覺得菲律賓既女仔好似幾易呃)

然後無啦啦扯上深圳。佢覺得相對深圳,唔係金融中心、唔係採購中心、唔係乜乜中心,專業貪污唔多覺囉。

嘿,Cola 已經落戶大城攞綠卡,邊度會曉得深圳呢d 小故事丫。專業層面貪污c.m. 唔認識,但廠佬小商百姓都好似繼續要遵守呢套規則喎。Cola 諷之,話:嘿嘿,我點會唔知,但你唔覺你講緊既,係邊方面既深圳?... c.m.思索本刻,懶得理會。

齋睇貪污,查實深圳同菲律賓比,甚至再同大城比,真係有唔少地方唔同,亦有唔少地方唔一樣。睇清楚分別響邊度,然後追本溯源,可能要再借多次錢先有結論。

No comments: