Saturday, December 16, 2006

求職奇遇記

今早CM閒時路經鬧市,於高級花店門前側聞如下對話,先聽為快:

人物:Partner 兩人 - 男主外,負責見客、鮮花設計等;女主內,負責會計、鮮花採購等;共同策劃市場推廣

時間:店長一名,職員數名

地點:坐落平日人流甚旺、假日鬼影都無隻既商業區

背景:花店開張年餘,成績有目共睹。老闆選擇此區開業,主因商業區的客路合適,次因可以假期休息(做零售生意既,都想放假架)。

(為免記錄有誤,下文只能夾雜廣東口語寫成)

事由:近日,因為其中一名職員於花店扭傷唔番得工(是否呃工傷不得而知),此助手插花技術出神入化,無左佢,一眾人等全部踢曬腳,管理層急謀對策之際,門外一名時尚標緻女子走黎運吉....

************************
"老細,請人嘛?聽講你地有人走左噃,不如請我丫!" 女子若。

店長問之:“...”

"下!我唔識插花個噃!" 女子驚愕。

店長說(讀"稅")之:“...”

"唔係嘛,唔識插花都番得工?你究竟係米請人,定係謀人寺黎架..."

其中一個老細見此,過來續說之:“...”

"咁都得!比夠兩皮我一個月?!講比阿媽聽都唔信.... 算啦算啦,見你靚仔,等我贈你兩句啦.... "


經營模式 vs 請人
"你地係呢度開高級花店,目標客戶當然非富則貴,或者係比得起錢識女仔既年輕才幹啦。係呢區做既女仔,一般相信係白領麗人,星期六日都要返工既,都唔係你既對象啦,所以至少星期日可以休息,對於唔少做零售既香港人一星期要做七日,一定吸引唔少人黎見工,洗鬼請我咩。再講你地既工作技術要求唔係咁高,請人應該好易既。話就話,個插花一時番唔得工,有D冧檔,你地齊心合力都應該搞得掂既。"

"單一業務雖然要承受一定既風險,但你地選址妥當,目標客戶清晰,風險相應降低,而依家既好處,係分工毋須咁清楚,即係話你我同街邊賣菜婆都搞得掂。根本毋須為左工作無人做而發愁。"

"因為做花店既,客戶來源相信主要為個人客,而非公司客,所以前綫人員既待客精神雖然最為重要,所以就算得失一兩個客,生意都可以維持,所以暫時走左一個插花既,對花店長遠影響不會很大。"

外優 and 內涵
"我一路都鍾意得閑黎呢區行街,都有見到你地客戶真係唔少,做左成年幾,你個笑容都係咁靚仔,相信生意好不在話下,開分店都得啦。外憂嘛,唯一的考慮似乎只係新分店有否足夠客源,照情況睇,淨係呢區開多兩間分店都應該夠生意做,再多一間就唔敢講啦。既然有意發大黎做,相信叻既下屬都有些少機會升做分店店長架。"

"內涵方面,我覺得老細你請既店長,似乎都幾好,應該幫得你手既,佢有無幫你手做埋其它野呢?例如分擔一下採購、會計方面的工作?我覺得佢應該有多少潛質既,如果唔係,你點會升佢咁笨丫。公司發大左既時候,始終要有可靠既人幫手至得既。就算佢無呢方面既專長,其他職員都可以考慮架。比D機會佢地收下貨,佢地自自然然會接觸多D簿記、倉存既知識,話唔定發掘出會計潛質都有可能。不過,我講下咋,若果佢地突然話要讀會計劈炮,你唔好賴我啊。不過,以你既眼光,都係少D替你擔心啦。"

內憂 and 外患
"我睇你個人都幾好,對下屬差極有限,點解要擔心佢地走而苦惱呢?要記得你當初出黎開檔的目的。對下屬好,是天性使然,下屬肯定見到,如果唔係,都唔會搵你 Happy Hour啦,你憂得黎,都算有D 自尋煩惱。"

"內憂者,根本只係你既想當然,並唔係實情。你都知道,投身零售服務業,High Turnover 基本上係行業現象,因為普遍技術要求低,雖然唔係個個人都叻,但肯定個個人都曉。雖然我未做過零售業,但估計之所以咁高 Turnover,是因為 Prospect,可以升做店長,做Super,做Manager。但因為競爭大,做做下發覺升職無望,自然會唸跳槽。既然你會考慮開分店,Prospect應該唔係問題。"

"要留意,話就話D 店員工作係Sales,但其實佢地只係Customer Service,同一般時裝零售店差唔多,Walk-in 客走入黎,個個都Serve得,分 Commission 梗係唔合理啦,因為始終係集體成果嘛。但有無考慮過分花紅呢?甚至年初計清楚條 Budget,然後全體公佈花紅標準,半年或年底再公佈業績,唔知可唔可行呢?好處是使員工團結,但唔好處是店長既公平管理乃關鍵,而且福利易放難收。萬一業績不好,你要有周詳準備。"

"講起店長,因為始終不是技術性專業人才,所以其去留相信不會影響日常運作。但也因為店長與前綫員工關係密切,其身份亦算得上是 Emotional Leader,所以操守至上,處事也要公平公道。受人愛戴,就更好,因為你可以少左唔少煩惱。一個有衝勁、誠懇、尊重下屬既阿頭,永遠都係維持員工關係既關鍵人物。無論你呢個做老細既,比幾多錢 D 職員,若果比個阿頭壓制,你日日登方向報、生果報請人都唔掂。"

"外患者,就係你自己。一切事情只係市場法則使然。而呢個法則既意義係:既然做生意,就要分清楚你的目標,不要被眼前既突發事件蒙蔽,誤以為係障礙。有危必定有機也。"


調整你的手段以配合你的目的
"B.H. Liddell-Hart 有兩句令我印象深刻,大約係講:

1. 調整你的工具(Tool)以配合你的手段(Approach);
2. 調整你的手段以配合你的目的(Objective)。"

"老細,你插花個工傷啫,無論真假,都要認清自己的目標:做生意(時尚女子後按:目標應該為創造顧客)。"

"你今日既工具突然工傷唔番得工,你就要調動你既人手去配合你既手段,維持個運作。而對於如何應付將來如果又突然有人工傷,上策應該係認清行業現象,以調整你既手段。意思係,不要以為此事有礙長遠發展,因為有時流失對於成本既控制有一定既幫助,亦可以定期為花店帶來新生氣。雖然各人要重新合作和互相適應陌生人,但當你所建立既企業文化能夠建基於互相幫忙、齊心合力既正義環境底下,新人員對於花店既政治環境,應該仍然能夠處於你既鼓掌之間。入之前所說,風險只有一個:店長。"

"其實係花店有好多可以學,至少服務技巧、溝通技巧都已經是一門學問,如果你能夠說服自己原來這些都是可以持續進步既技術,員工自然會感受到。不要以為因為工作種類不多,覺得久而久之,員工可能會覺得悶,但要記著,就是因為工作種類不多,加上技術性不高,員工流失所帶來的風險其實很低,如果要同時加強各員工既整體技術水平,以及降低流失風險,可以考慮 Job Rotation。當然,執行Job Rotation 時要小心,以免被員工以為有人可以頂替佢個位,或者花店覺得無左邊個唔會死之類的想法。最重要係比員工知道都係老細為佢地好,比佢地真係有朝一日要離開花店,都有一技之長防身,縱使想走,佢地都會感激你。而且如果你既 Training 做得好,當佢地佢到外邊做,見表現咁好,你間花店到時就響嘞。"

"老細,員工工傷或會導致技術流失,但此種流失既補充相當快,你毋須擔心。要調整既,就是你既手段,即是你對於流失既態度,如某人所講:緊要而不緊張。"

我們 vs 我
"老細,當花店越搞越大,你就要重新衡量自己同公司既比重。我既意思係,你有部分態度必須改為《我們》,而非《我》,即是要從公司角度考慮,而非從自我角度考慮。如果你因為員工工傷而耿耿於懷,就是從《我》出發,而非《我們》出發。當你可以係某些關鍵情況,用《我們》角度睇野,咁點樣都唔會令你心煩,豁然自然開朗,而且你已經睇得比任何人都清楚。將來,你亦要於適當時候將同樣信息帶比花店其他職員,慢慢令佢地接受和接手《我們》這個概念,員工流失將會只是雞毛蒜皮既少事。集中精神做大事好過啦!"

You and me
"好嘞,老細,講左咁耐,講番我地個筆先.... 你幾時得閑番屋企飲湯呀!你已經幾個禮拜無陪我買餸噃,衰佬!重有啊,你比兩皮野我番花店唔係唔得,咁屋企個三條化骨龍搵你湊牙?!"



C.M. only
BB消息:見某牌子嬰兒食品(糊仔)推廣,指如果購買滿300盒,送大型電動玩具車一輛。天啊,就算一天食 1 盒,個BB 都 1 嵗,到時重食唔食糊仔呀?何況一盒可以食3日?!我屋企重剩低 200 幾盒糊仔啊陰公....

No comments: