Tuesday, July 07, 2009

雜談兼論 (1) - 阿女

阿女

係架,依家我個小宇宙係圍繞佢轉架。遲下先輪到阿仔。

查實想講「教」。響「教」呢方面,因為我一直認為阿女個性倔強(juejiang),對於困難會傾向否認和逃避,而非接納,所以自己亦多從此處著筆(手?),但表面上是失敗的。(認真地)檢討過後,似乎發現鼓勵方式不妥:好叻、好叻、好叻;回想後,希望逐漸改為:好有耐性、好努力、好願意(類似)。

依家開始迷上電腦遊戲,某些警號響起,有時會因為不得其門而發小脾氣。

最初自己裝左某d free games俾佢玩,睇下佢點應對困難,測試結果,嗯,咪要繼續努力囉(我)。另外又教佢 Google,等佢可以自己探索(即係唔洗煩住我)。

好勒,然後果d遊戲quit左之後,就會direct去其他link。所以之後呢,就真係比佢 surf the internet 勒。依家多數係:Youtube, HE, pocoyo, pingu, UA, 同埋 TKP

經過自家 manual green dam 過濾,都我覺得呢d sites適合佢。咪比小小自由佢囉。

但話說有次佢 Google love 呀,woman呀,出現左一d無法解釋既「神秘現象」,所以啞老師真係啞左(爛gag,爛gag多多包涵)。

(另誠徵管制辦法:阿女佢已經曉得自己開機勒,依家熄埋放響電腦後面個開關制都未得,熄埋拖板個制之餘,仲要掹走埋個插蘇佢先至無符!如果唔係一行開講漏句就自己埋位,點算?係咪要再嚴厲d?)

16 comments:

Juicy Runners said...

Password?

C.M. said...

Tried.

It crashed my XP.

篤篤篤撐 said...

我個靚女6歲, 應該同你差不多,
我對我個女, 多數用behaviour modifcation.即係用賞罰。
所謂賞罰, 一定要搞清楚, 賞係用於stuminate desirable behaviour, 而罰, 係用於reduce undesirabe behaviour, 好多人都用錯。

關鍵問題: 對小朋友來說, 什麼是賞 ? 什麼是罰 ?

我個女都鐘意玩game, 我同佢make the deal 係每日只有15分鐘, 每次都有計時器, 效果都ok...

said...

真係好難理解,我而家個女已經對隻mouse同個mon好有興趣(我都已經唔係成日响佢面前上網)

問:Manual Green Damn... by software?

又,咁你屋企有冇Wii?

C.M. said...

篤撐兄:

用計時器的確係一個辦法。

借問每日15分鐘係玩d咩呢?

提起Behaviour modification,呢種方式佔大約2-3成。

原因係我覺得阿女仲細,behaviour並唔足以完全反映antecedent,所以你都講得好啱架,咩係賞咩係罰,好關鍵。

C.M. said...

米搞兄:

你個女唔細喇!Mon = TV,我覺得佢似乎係對d制有興趣多過個 Mon/TV 播放緊既內容囉。阿仔家陣已經好鍾意排除萬難咁走去僸電視果d制。

Manual Green Dam,咪係靠對金睛火眼囉。撞彩咋。

屋企無Wii,係咪仲indulging? (or educating)

kenkachemhazard said...

謝謝你的教女經驗, 活到呢個年頭我至發覺, 我性格似你個女一樣硬頸. 我應該催眠自己"好有耐心", 而唔係"你好叻"

篤篤篤撐 said...

cm,
我個女玩disney 既game, 學校介紹果d玩左幾日就冇玩了...
其實 用計時器, 只不過係佢細個時用佢玩時間表既延續。 果陣, 會同佢一齊plan時間表, 同埋有同佢傾乜野係好行為, 然後有個星星貼紙, 換到100個星星就有獎勵....

C.M. said...

Kenka,

難道... 你有喜?恭喜恭喜!

C.M. said...

篤撐爸爸,

嘩!你好dum本喎!

聽講 disney既game都幾受家長歡迎,話“效果”幾好,之不過又有d話見過幾個disney game 訓練出黎既好似倒模咁。篤撐兄,你又覺得點呢?(Well, 我自己梗係奢望整架 Pzkpfw Vg 而唔係整架 M4A3喇)

多謝提醒,計時器我一定買!

又,你套方法好齊全,值得參考。

seikomatic said...

http://www.youtube.com/watch?v=eSIEN0pZkxE

Ajahn Brahm 呢套野無叫你讚美佛祖,教人求佛祖咩,拜佛祖咩。更加唔駛唱佛曲。

問題系講—成粒鐘,當聽笑話,睇下有無幾下丁、丁聲。

一個和尚教人教仔?唉!

xiao zhu said...

大師:

有冇方法畀我呢啲懶人,唔駛睇足一粒鐘都可以知佢講乜呀?

kenkachemhazard said...

我唔係有喜, 而係我都唔知應該點樣"調教"我自己

C.M. said...

晶晶:

有冇方法畀我呢啲懶人,唔駛睇足一粒鐘都可以知佢講乜呀? x2

Kenka:

孺子者也。折服。

seikomatic said...

大師話:有腰求,有痛苦,無要求,唔知苦。

手掌放系雙眼前面就系漆黑一片,放遠一點就花團錦簇。手掌系應該放系佢原本既地方。

Don’t underestimate a dumb kid, at least he can make a good monk. Everything is what it meant to be, so don’t try to change it…your kids, your lovers…

C.M. said...

唔該曬!