Tuesday, June 08, 2010

雜談的焦點

雜談,乃小弟模糊焦點的慣常伎倆。不幸,招式已老,無以為繼,越來越少人自願中計。

白老鼠,借鏡,仿效

這是我對《201X政改方案》的看法。

我看政府行為是以阿爺取向為準則,但不是以「阿爺權力」取向為最高準則。純粹從權力來理解政府行為,最多能得出「阿爺意願」的「是與否」,但不能得出「阿爺意願」的背後原因。

運用權力而愛上之,可說誰個不是?不是人的,就不是了。社運人士與阿爺(們),都一樣可以。社會進程的黑天鵝,可不是因為存在這種愛權傾向而出現,反而是因為「用之卻鄙之」。

我的猜測是,香港是中國政制發展的白老鼠,香港政制改革正是中國國內政制改革的借鏡,而仿效就是阿爺的最終目的。

零五年有一次像這樣的政改,內容、範圍、以至所謂「辦法」,都非常相近。零五年政改,大概沒有如此刻般受到各方重視和討論,輕易被否決。無論今次2010政改有否被否決、如何被否決,或是落實、修正,對於中國政制的改革,一樣可以累積寶貴的經驗。

中國國內所面對的社會訴求,跟香港的不同,國內的訴求,源自「脈絡」,香港的訴求,源自「原則」,而兩者同樣面對「公斷」之難。要在香港落實「公斷」,「普」是「必然」的,因為脈絡已通,原則清明。但國內上情不能下達,下情不能上報,原則晦暗,但假如可借白老鼠一命,一窺生死奧秘,「公斷」的曙光總有一線。

「先欽定原則,後改變脈絡」的這個方針,這正是香港碰的釘子。問,在國內,可行嗎?該行嗎?

搬屋

好多野想講,一個字總結:倦

讓座

點解我會讓座呢?點讓呢?

圖中見狼

非狼,犬也。

愛,一眼看見

義,眾說紛紜。

當年

有烹騾宴,亦有愛纏綿。

5 comments:

p.e.t.e.r. said...

>當年 有烹騾宴,亦有愛纏綿。

今日呢?
如何烹?
幾纏綿?

篤篤篤撐 said...

我的猜測是,香港是中國政制發展的白老鼠,香港政制改革正是中國國內政制改革的借鏡,而仿效就是阿爺的最終目的。
>>>
一定唔係, 中國既政行改革同我地理解唔同, 中國既政制改革大前提係確保共產黨領導, 其它野冇得傾。佢地對hk既改革大前提就係確保阿爺有控制權

是否可以借鏡, 佢地唔care~~

C.M. said...

p.e.t.e.r.:

今年呢~ 草草了事,輕輕帶過。
當年呢~ 滿漢全席咁遮。
纏綿呢~ 咪就係風聲鶴唳,沙士令我倆相偎依,果陣,囉。

篤撐:

唔一定唔係(哈,大家都係做價值判斷?)。中央最重視管理經驗,所以先至會有乜乜暫行辦法,乜乜試點。

大前提固然係CCP領導,甚至有控制權。但唔代表阿爺唔係睇緊呢台戲點演。呢台戲唔止台灣睇住、國內人民睇住(點封鎖都一樣漏出黎)、國際社會睇住。佢地唔care?老實講,唔好講笑喇。

呢塊鏡唔係呢一時三刻會用,但到某d關頭,香港呢個試點發生過咩事,將來佢地響第二d地方會用得著,結果更預測得到,亦會control得到,亦即係會更確保控制權。而控制權呢個權,唔係話曬事就教控制權,好似金融/經濟改革咁耐,一路落黎既控制權至今,已經開始便左「大原則」,早已經唔係「細節」。

咁講,我唔係考慮呢個控制權係咪CCP領導,而係,真係由控制細節,到左只係控制大原則。呢個一定,亦一定有得傾。

「」

p.e.t.e.r. said...

>滿漢全席咁遮

咦?走寶添!

C.M. said...

走啦走啦,無野好睇押。

慘烈呀果次...