Wednesday, July 15, 2009

雜談兼論 (4) - 改好定唔改好

... 鬼知咩。

(查實係繼續上篇堆野,加上個草稿爆曬,要清下腸胃。)

政治改革喎,想改既就話改好,唔想改既就話唔改好架喇。(唏,唔好咁快話廢話先啦)

先講下四元對弈

簡而言之,「正」「反」裏面亦自有對立面。

「正」「反」在於理念、價值觀、長遠目標、整體利益。(a.k.a. 外正反)

「內裏對立」在於執行、細節、短線策略、個人利益。(a.k.a. 內正反)

在無數二元分析中,經常遺忘正反組織內的正反勢力,以為組織不是正就是反,實質上,組織內亦有正反力量角力。

lz 所提到的 df (dark force),正正就是四元中的其中一元:該組織內部的一股破壞性勢力(假定以dark為破壞性)。

各位 EQ 高既朋友,睇左同忍受左我咁耐,都應該睇到我講左好多好多「四元對弈」。呢種所謂「四元對弈」,亦係小弟我判斷 interactions 同 change 時候既思維方式。(Wella, 若果呢度係報紙專欄既話,係,我係扼緊搞費。)

再回顧 Black Swan

OK,我唔係再批評 Black Swan,我只係想話 Black Swan 唔係一個突發 Event,而應該詮釋為「突然出現一個人物」,呢個人物,九成九係一個 Great Leader。

要改 course of history (如果世界上真係有 path 既話),Event 根本改唔到,改倒既,只會係人。因為「人」先至可以產生主導性,帶來改變。唔講 example,因為隨手可得。

再再睇下 Leader

似乎唔多香港人直言「香港需要領袖」,曾經袋巾選舉特首時講過,雖然你我未必肯認,但係咪真係認為香港(甚至「自己」)「唔」需要領袖?

能夠講得出話「唔」需要既,好有可能係因為佢自己(尤指政界中人,呢呢呢,大把人喇)想做,又或者因為佢唔想改變。(唔想變,查實可能比想變既人仲「正常」)況且,香港人自己做慣 leader,想信任一個 leader。難。

點解講 leader?因為我直認香港需要 leader。點解需要 leader?因為我需要改變。點解需要改變?因為我,悶極。既然我心目中既 leader 仲未出現,不如自己... 上。

(以上係我既參選政綱,抄自《模仿奧巴馬的心理》一書,書名待確認,未出,作者C.M.)

6 comments:

篤篤篤撐 said...

因為我,悶極
>>>大擰樂, 身痕先兆 !!!

C.M. said...

靜極思動,人之常情也。(出年就七年勒!)

篤篤篤撐 said...

小心七年之癢ar, kakakaka

Anonymous said...

四元對弈?
cm hing, interesting, can u let me know which few passages in this blog sea talked about it?

C.M. and AK,
BTW, I have done some copy and paste + minor-editing, how do you two like this?

我要強調,leaders 是自行出現的產物,不是普選才誕生的。

Barrack Obama在大學時候已經是 leader,獲選為總統是因為他是一個「足夠」出色的 leader

不一定通過普選才能選出 leader 的話。

普選是一個讓 "PROVEN" leader 能夠充分發揮,並獲得法律任命的一個途徑,而非倒轉:先獲得任命,然後取得認受性嗎?

我肯定,我們是需要認受性在先,然後通過普選給他權力和責任。

Leader永遠在先,因為他比任何人一馬當先,比任何人更有魄力,比任何人更承擔,比任何人更能察覺世間變化,比任何人更光亮... 也因此我們才給他權力和責任出來當我們的領袖。

在下相信leader,但我亦相信制度,leader是會有所更替,制度則具備了自我完善及發展的可能性...通過制度完善化,從而制約leader的行為,使無論任何人立身於一個leader的位置,權力都受到一定的制約,避免犯下嚴重的錯誤...

一個倚靠leader的社會,如中國大陸,領導能力高,則社會太平,領導能力低,則社會出亂子...相對來說,一個倚靠制度的社會,如美國,無論是民主黨或共和黨上台,也不會出現大型的社會動盪...

for fun, hope you don't mind.

C.M. said...

篤撐兄:

謹慎謹慎。係呢,咁你又點樣渡過既呢?而且七年又七年喎就快(我估)。

匿:

嘩,一次過咁多匿,搞到我出現少許cognitive dissonance既徵狀。

嗯,我試試睇下列幾個相關post,記憶所及,大部分跟小女有關。「四元對弈」係我下一步要整理既,但點apply,就要再下一步咯。

>>some copy and paste + minor-editing

I like that very very much. Really fits into what I have been seeing for.

Anonymous said...

匿=Nic :0)