Friday, November 14, 2008

人治部與垃圾桶

相信好多曾經做過廠,或成日同工廠打交道既人,都知道咩叫品質檢查。

品質檢查除左 check 貨(包括半成品、成品、配件等)之外,其實仲要 check 埋人,睇下d人,點樣搬貨、點樣造貨、點樣紀錄。好既,係好多野玩。唔好既,係隨時比人玩。

淨係對住d貨,睇下跟唔跟到個 spec 同 requirement,咁就簡單,經驗好d既跟單 (Merchandiser / CS) 或質檢員(有時喇),仲可以預先知道就算跟足客人個 spec,都未必代表客人滿意,跟手自動自覺提前同個客傾番執漏。呢d可算係頂級人才。

而又有d,唔係淨係睇貨,仲幫公司(或由公司安排)打理埋盤生意,睇下損耗。

造咩貨都要計成本,只識得不計成本果d我認為絕非人才。

大小工廠都有專職人員計算損耗,而好多時,做慣左,就覺得某個損耗率係理所當然。但醒果d,或者新入行,又或者好奇心特別強果d,就相對比老師傅們更鍾意 check 人,而唔係 check 貨。因為佢地好多時都覺得,搞掂倒人,貨就會 OK。呢 part,好多生產 line 長組長就清楚。

若果要 check 人 check 得妥當,其實又應該可以跟多一瓣,但呢一瓣好多人唔敢做,或者唔去做,甚至唔識做: check 垃圾桶。

之所以話,唔敢做,可能係因為驚烏糟;唔去做,因為驚比人話篤背脊;唔識做,係因為學堂無教。

垃圾桶入面可以提供超級多 information 比質檢同生產人員去改善流程,仲可以比跟單知道好多 alternatives 去 serve 個客,甚至可以比到好多資料比人治部去落閘放狗拉人。真係好 Q 多唔生性、唔識性、故意搞亂檔既工人將超級有用既材料掉落垃圾桶,仲有d 加工廠既醒目仔放工之後,去垃圾站執番去賣廢料。

真係乜人都可能隨時要扮鑑証科人員,跳入垃圾堆搜証。

至於 KFC 果單係咪咁既情況,我睇就.... 麻煩d 咯。

另見: 港燦尹思哲

P.S. 查實阿 Ming 追緊我稿,但又想學馬沙講阿女點報幼稚園.... 都係放個長假抖下先。

17 comments:

Anonymous said...

Good Guess!

Let see what KFC reply to this matter.

C.M. said...

尹公:

恭迎恭迎。

查實今次小弟單根據短片,雖然有其疑點,但我傾向認為 KFC(至少該次)應曾作此行。KFC 今次麻煩矣。(好彩我淨係鍾意食佢d早餐遮)

疑點一:片段沒有聲音,對話不明。(是報館為了保護來源,所以故意刪除嗎?)

疑點二:主任沒有貫徹始終地表演下去,把食物端上給客人。

疑點三:既然未關門,為何提早要把食物丟掉?放在一旁不可嗎?(清潔工人要下班嗎?)

不過,這些疑點,於我,不足以讓我覺得 KFC
無辜。

篤篤篤撐 said...

報幼稚園,
我有經驗ar,
經驗就係冇得操,
學校主要睇個細路明唔明同埋乖唔乖乖性

我個女in 果陣,
人地叫佢唱歌唱到佢打死都唔出聲明
最後, 回答人地: 我唔想唱歌唱
一樣得左右

仲有, 唔好教佢講大話題
因為會令佢confused, 影響表現

佚名 said...

c.m:
我讀Auditing & management information systems入面有教有一種叫Internal control questionnaires
c.m.有冇聽過啊??

Anonymous said...

謝謝您加我的鏈接到您博客上!
這篇文章寫給你的!

Hope you can sign in my guest-book!

http://hollycowplanet.spaces.live.com/default.aspx?_c01_BlogPart=blogentry&_c=BlogPart&handle=cns!8C175A4F3A013628!502

C.M. said...

篤撐兄:
哈哈,我都覺得係。班miss查實未必按理出牌(父母以為之理)。好多小朋友只需要真真實實,唔刻意,咁反而機會仲大。(某d要睇埋父母人品出身者例外)。

要小朋友講大話?唉。要子女入學不擇手段,咁desperate,真係陰功。

小佚:
ICQ?我都填過唔少,不過,係咪真係有用架...

Holly:
多謝曬(感動)!

哈哈,跳出框框尋找自己既歡樂,懶理世人勸你悲哀喇。開心! >3<

Anonymous said...

CK:感! 不要動!

K said...

先講KFC: 單係相片同文字未必足信, 影埋兼放埋有聲的片就可信性大大增加(雖則壹仔有些報導真係好誇大, 但間野肯放蛇兼影埋證據就可以提高可信性, 例如HKXE同"香港冰"被學員話誇大課程內容和恐嚇學員唔俾退錢, 終於要CEF當局出手取消部份課程入claimCEF錢名單)。

>>片段沒有聲音,對話不明

或者錄影那部機係手機, 關掉錄音功能。

我的影響應該唔會大, 因為我只愛其蜜糖燒雞翼(2隻)和雞軟骨(1對), 以及我是在下午買。

關於"主任沒有貫徹始終地表演下去,把食物端上給客人", 我諗係時間和人手不足的關係。

關於"既然未關門,為何提早要把食物丟掉?放在一旁不可嗎?"

提早把食物丟掉, 如同賣Sushi店在將近關門前的一小時就把有剩的食物倒去一樣----食物易變壞加不衛生之餘, 不排除員工想早d收工, 於是提早做。

不放在一旁, 可能怕有客仔見到好礙眼。

但係, 若然間公司係行5S(其中一個係唔浪費, 做法如同海皇粥店買料的package可以細盒d一樣), 可以避免浪費。至於電話外賣單在收舖前落, 咁就要再諗下先。

至於海皇粥店用了5S變了減人手的case, 個人認為, 放蛇唔係只放一次就係結果, 其實可以找神秘顧客不時去監察下(尤其係所謂空檔時間太多的問題), 否則就得不償失。

C.M. said...

Holly:

唔知CK 佢睇唔睇到你個用心良苦呢?


Karen:

簡化d講,算係生產管理既問題...哎呀,你唔提起我都唔記得,查實香港都有manufacturing架!(food manufacturing 嘛)

另外,(聽講)有部分神秘顧客個收入與工作量不成正比,咁,真係唔明d神秘顧客可以交到份似樣既report囉。

Anonymous said...

Who is CK?

Anonymous said...

Opps!
Sorry 囉!
I meant CM!

佚名 said...

c.m:
ICQ?我都填過唔少,不過,係咪真係有用架...
-->我諗對於auditor來講會方便d掛

C.M. said...

小佚:

當然方便喇,而且對於雙方個要求都會清楚好多。

不過呢,亦都比左好多提示我呢類奸仔去走位同談判囉。

佚名 said...

c.m:
當然方便喇,而且對於雙方個要求都會清楚好多。
-->雙方得益?但都要做ICQ清晰,做得好個ICQ先有用,否則做左等於無做
或者做ICQ者本身有欺詐成份,auditor未必能check 到~.~

不過呢,亦都比左好多提示我呢類奸仔去走位同談判囉。
-->哦?c.m走左d咩位啊?借勢出擊?

C.M. said...

小佚:
>>或者做ICQ者本身有欺詐成份,auditor未必能check 到~.~

嘻嘻,所以我咪對於 ICQ 個執行有疑問囉。(呢個咪就係"走位"既意思囉)

所以我覺得做 Auditor 既首要態度係:不信任態度。若果一路以信任態度去 audit,咩 ICQ 都冇用。

佚名 said...

c.m:
但如果太多帳目,依阿sir話如果個間公司以往做數好整齊,auditor就會鬆手d...你估auditor真係盤盤數都咁認真咩

不過如果你ICQ寫到都好亂,咁佢可能懷疑你公司入數都係咁亂咁者

或者啦,我紙上談兵,我都未做過,問小瓶子啦~佢做過啊!

C.M. said...

>>以往做數好整齊,auditor就會鬆手d

絕對係。所以(Errr,唔好意思,nothing personal)審計時,永遠問得最多問題既,係audit新手,而唔係老將。

>>不過如果你ICQ寫到都好亂,咁佢可能懷疑你公司入數都係咁亂咁者

哈哈,寫到亂又點走位呢?嗯... 太純品勒你。(小瓶子咁勁,我出盡十八般武藝都過唔到佢果關喇...)