Sunday, February 22, 2009

Work-life Balance

覆靚女:

草草數字,請包涵。

「捉摸唔到 Work-life Balance (WLB) 個 focus 其實都係咩大問題,跟其他公司點做咪算囉。從中小企角度,大公司 果d WLB programmes 或計劃,都係用黎留人、賣招牌遮。」

不過,(尤其)對於中小企就唔好咁睇啦。

若果細公司想搞咩 WLB 又唔想學大公司懶 competitive (明明講 work-life balance,梗係講自己公司個 work 啦,所以查實係唔應該比較既),我就認為一個 focus就相當緊要囉。(查實大公司 WLB policies 係最先有strategic focus呀)。

響細公司,因資料不足,我建議可以採用 Stress Care 作為 focus。循住 stress care呢個方向,我諗你應該可以考慮到邊d WLB programme 適合你地既。(嗯,你又可以考慮下搞唔搞 work-related stress,或者淨係齋搞 non-work related stress,諗諗啦)

咁既時世,細公司更加要精打細算呀。

有空再談。

11 comments:

myblahblahblah said...

呢個時勢, 仲有人講 work life balance? 好多公司慳錢的招數例如 flexi work arrangement, forced annual leave 甚至 no pay leave 都被包裝為 WLB 囉.

K said...

Work-life Balance (WLB)。

早於廿多年前在西方國家興起嘛!近年才吹到本港, 多用於大型機構(政府及半官方機構除外)。

WLB在中小企用得著嗎? 嗯, 若然係開支唔多之餘又唔係太影響機構運作的話, 其實係可以的: 例如六日工作變五天半長短週, 或者係有員工突然需要照顧家人(例如仔女發燒等), 可酌量批准time-off(問題係點樣補而已, 可能係搵日早返或遲走)。

Stress Care作為 focus可取, 但多是很costing, 用於SME就要留意。

>>flexi work arrangement, forced annual leave 甚至 no pay leave 都被包裝為 WLB

嘿! 呢D公司完全曲解WLB了!

*********************

講番自己, 最近發生一些事(嗯...幾唔開心), 開始重新思考到work life balance, 甚至係...打算退出這個工作圈子的問題。

黑人 said...

WLB equation

work(返工) - life(你條命) = balance (出糧)

解釋了為何d人個個做到得返「半條人命」

C.M. said...

Blah妹:
哈,你都啱。唔好唔記得,就算失業率去到10%,都仲有90%人返緊工架。

所以阿靚女曉得未雨綢繆(或者過分樂觀),都算OK喇(查實唔識點形容,打住火星文先)。

不過咁,你套包裝方法值得參考(雖則好似比較簡陋),呵呵。

C.M. said...

Karen:
用得著唔著,睇你點睇咩叫WLB咯。

趁今晚仲捱得,寫多兩句比靚女先。

我成日覺得,若果WLB淨係講咩幾多日Parental Leave呀,有冇Pet insurance呀,比幾多錢做EAP呀,係咪開托兒所呀,根本好膚淺(得罪曬)。In other words,好表面囉。

若果無strategic focus既話,WLB呢,對於中小企就真係nice to have (for EE only),但老闆著數唔多囉。(一間細公司一年有幾多個阿媽要生BB呀?)

我之所以強調stress care,其實已經係最基本架勒。不過,呢種care,就集中係老闆同高層俾。

Non-work-related stress care (e.g. family-related), 其實基本上做到有人性就得勒:例如阿女病左,比佢早d放工(反正都無心機)。

再深入d既,可以考慮得遠再少少:例如你阿女可能會病喎,送張舊棉胎比你啦。(或者係,你就快生女喎,我叫齊班同事夾錢送套育兒大百科比你啦。)

Work-related果d,計過數唔係蝕好多,甚至蝕頭賺尾(or vice-versa)既,真係可以考慮Karen講既5/5.5-day work架。不過,呢個方法未必係解決stress用。

要解決work-related stress,就當然係老闆們親自出手最好喇。但又唔好無曬stress喎,免得大家游魂。

響咁既時世,人治部喎,其實可以做d小動作,加多少少work-related stress其實無可厚非,順便整頓下班懶鬼。

不過,既然你老闆叫你安撫班下屬,又唔想太高調適得其反,其實人治部都可以試下做小動作,簡單例如多d嘻哈,少d板起面孔;多d輕鬆,少d緊張兮兮。等班對腳日日震既同事放工都可以安安樂樂放工,同屋企人講下笑,其實,先至係 WLB。

C.M. said...

黑人:

哈哈,正。

你令我諗起另一個字:Re-lie-ability。

係用黎形容我地假惺惺既人治部既。

C.M. said...

...Work 減左 Life,等於銀行Balance...

Anonymous said...

魔術師歌劇系列之單戀同人誌劇場版之《衝擊》經已公演。

K said...

有事請教:

1. 甚麼叫EAP?
2. >>係咪開托兒所呀
您好似講緊獅子銀行, 係咪?

在這個時勢, 不用為份工擔驚受怕, 返工不用處於惶恐的status已是萬幸(您睇獅子銀行同小小超間公司的員工樣子就略知一二)。

>>再深入d既,可以考慮得遠再少少:例如你阿女可能會病喎,送張舊棉胎比你啦。(或者係,你就快生女喎,我叫齊班同事夾錢送套育兒大百科比你啦。)

唔多似係Non-work-related stress care (e.g. family-related), 頂多係:

1. 同事同您熟D關係好D, 咪送俾您; 同您唔好關係的, 送一粒糖都嫌費事;

2. 多是同level員工自發, 好少上司甚至老闆提出;

3. 仲有, 送新野好過送舊野呀!

昨夜看經濟日報的行政人員版, 講到有間公司會set一個時間(例如晚上7:00), 上司見到其下屬這個時候未走就上前"問候"他們: 咁夜仲未走? 係咪有野click住未搞掂?...呢招除了令上司知其下屬的工作status, 亦令員工盡量準時少少放工, 做野之餘亦要平衡自己的生活, 亦是WLB表現。

>>Re-lie-ability。
係用黎形容我地假惺惺既人治部既。

係咪講您個HR部呀?

衣排工作不如意, 講住咁多先。

C.M. said...

魔術哥哥:

你又試勾起我既...

Karen:

EAP,Employee Assistance Program。例如設立電話熱線疏解員工困擾。

托兒所,獅子銀行係其中之一。所以WLB個strategic focus,好重要。公司有幾好既托兒所都無用。(並非指獅子銀行)

>>同事同您熟D關係好D, 咪送俾您; 同您唔好關係的, 送一粒糖都嫌費事;

雖然唔想岔開大眾對於WLB既“理解”,正如響你講既呢個情況,我會認為WLB個stress care 目的,方向係通過改善cohesion,從而降低stresss。

>>多是同level員工自發, 好少上司甚至老闆提出

所以我咪覺得WLB更加需要由老闆做起囉。

>>送新野好過送舊野呀

哦,將价就貨嘛。

>>講到有間公司會set一個時間(例如晚上7:00), ... 亦是WLB表現

等我睇番先。若果係audit firm 響呢個海嘯期間講既呢,頂多信三成。

>>係咪講您個HR部呀?

唔係,只係一般大眾理解遮(我估)。

>>衣排工作不如意, 講住咁多先。
>>打算退出這個工作圈子的問題。

鎖你鎖你,唔記得左添。

你冇野嘛?

K said...

身心皆疲

有點迷失
(按:開始懷疑自己做唔o黎, 可能係但又可能唔係...若然重操HR故業, 或者未必有呢種情況發生)

間或焦慮
(按: 係關於將來直屬上司問題, 幾...)

幾乎噴血
(按: 同另一位上司做o野, 真係...)

有點抑鬱
(按: 食了藥都於事無補)

.
.
.

再咁落去, 有諗過唔續約兼申請內部轉去其他醫院或部門, 但係未找到之餘兼且要養家養自己; 轉去私人機構或其他公營機構呢? (不斷搖頭)...。

衣排仲搞到自己唔係好想寫野。

唔明或者想另行回覆的話, 下星期有個詳細版本另行奉上。