Thursday, February 05, 2009

名號的代價?

綿綿說,她自己「唔敢話自己係乜徒物徒」。(這裡假定她「唔敢話」的意思是「會謹慎考慮才說」)。

我其實並不介意人自稱基督徒,或乜徒物徒(包括乜「教徒」物「教徒」)。若然真的有小珠所謂的前提或假設,我會說清楚,前文的對象,即「信徒們」,就是那些「沒有謹慎考慮過便自認基督徒的信徒們」。

若信徒認為基督徒的意思,是基督教信徒或基督的追隨者的意思,我不反對,只希望他們重新檢視基督徒的來源(見舊文)。也因此,對於如何稱謂教徒,我並不特別大反應,我只是對「基督徒」這個自我稱謂比較大敏感而已。

早期的 Managing Expectation系列(0,1,2),不單希望人留意「稱謂」對於對方的影響,更還希望人注意對於稱呼者自己的影響。我比較在意的,正如本文與前文一樣,是稱呼者自己的影響。也沒有特定的聽眾,所以毋須對號。

有機會翻開聖經,看看三種稱謂:(1) 妓女和稅吏、(2) 法利賽人、(3) 痲瘋病人。

妓女和稅吏,凸顯了該人的職業;法利賽人,凸顯了該人的社會背景(例如實踐律法的傳統、其政治背景);痲瘋病人,則如實反映身體狀況。

三者同樣地以簡單的標簽,表明他們被厭惡之處各有不同。

不同的地方是妓女和稅吏,絕不是自我欣賞的稱謂;法利賽人則享受此名號;痲瘋病人,事實如此但無奈如此。

而「基督徒」這個名號又如何?是誰按照你的職業、社會背景、團體組織、習俗文化、教會傳統、身份標簽等等等來稱呼你?

當你在肩上、接受、背負這個名號的時候,又抱著什麼心態?

重申,於我所關心的,只是若要批判「基督徒」這個稱謂,那斷不是與其他人的標準對比,而是與自己的天秤對比。至於社會如何看「基督徒」,我實沒有清晰的看法。(有機會再談)

11 comments:

Anonymous said...

哇,CM,你連符號學都撈埋。咁就不如睇下saussure... XD

又係果幾個基本概念:
sign - 基‧督‧徒三個字
signifiant - 耶穌的跟班 (門徒,係跟住佢的嘛),後來成為返「聲稱以敬拜上帝同耶穌為中心,並以聖經為主要文獻的宗教團體」的人
signifie - 道德塔理班、中產人士、政教不分... etc.

又去到痲瘋病人-
sign - 痲瘋病人四個字
signifiant - 身體上患了痲瘋病的人
signifie - 聖經講當時D人覺得患大痲瘋的都係老豆老母做過壞事的孬種

再去到妓女-
sign - 妓、性工作者, etc
signifiant - 以性賺取收入人士
signifie - 道德低落、勾人老公/老婆,唔使幫、污糟...

如類推,跟住會問,乜野會構成signifie呢?當然係社會價值。而有時社會價值甚至會無視signifiant本身的...

有幾何會係a rose is a rose is a rose丫...

(幾時學左歌德,一寫就鬼咁長氣.)

Marshmallow said...

正正就係小女子既心聲. 小女子唔鐘意既, 係基督徒呢個比人「高尚」既標籤 (又或者乜徒物徒既標籤, 但似乎係基督徒同天主教徒, 最為明顯).

好多人, 例如小女子公司內最可愛既新官, 以為自己係基督徒, 就代表佢無論做錯啲乜野, 主都會寬恕佢, 都一定會上天堂. 呢個係最自欺欺人既一點, 亦係令某啲基督徒同聖經背道而馳既動力. 以新官既例子黎講 (雖然, 小女子都識得好多, 信得好好既基督徒, 包括身邊人在內), 佢雖然大大聲話自己係基督徒, 但鎖你, 我係佢身上, 睇唔出一丁點聖經入面既寬恕, 專重, 犧牲, 同愛.

正如小女子話, 愛, 要做出黎既, 信, 亦都一樣. 呢個亦正正係「道德經」嗰句「為而不恃 功成而弗居」既意思. 小女子不想高攀基督徒呢個標籤, 只想得閒去下教會聽下講導, 由心去信聖經真正既教誨, 靜靜地實踐呢啲教誨, 猶勝於大大聲認自己係乜徒物徒, 然後俾人睇到背道而馳既醜陋面孔.

C.M. said...

智嘉兄:

真高人也。(尤其Re:痲瘋病人,多謝指正!)

社會價值當然會反映響聖經上面記載既稱謂(符號 equiv.),相對我比較關注聖經的聽眾是社會,還是每個獨立個體。而我認為聖經是完全屬於「個人」,不屬於家庭、組織、社會,甚至國家。

很「同意社會價值甚至會無視signifiant本身的...」 ,若基於我自己對於「聖經的目標」的理解,更是「聽眾」本身,而非組織或任何社會價值。

我的意思是,人,必須要警醒。

C.M. said...

綿綿:

哈哈,你明白小弟意思。

信徒們可以理解自己為受鄙視的妓女,希望受接納的稅吏;也可以理解自己為獨一無二的法利賽人,甚至可以理解為受隔離的痲瘋病人。

耶穌會接納的,是那種人?

曾經有網友在小小大力處留言,他認為,神只會接受人,而會condemn其行為。

唉,當一個人日日condemn 另一個人的行為的時候,你認為那個被condemned的人,會擁戴祂、跟隨祂、愛護祂嗎?

你說呢?

K said...

咦, 原來有人同我一樣咁諗, 唔多喜歡有些基督徒呢個比人「高尚」既標籤。

對任何非異端的宗教, 我尊重; 我有時會表露宗教身份, 純粹因為發表意見的內容有可能和對方的宗教有衝突。

但係話自稱係比人「高尚」既標籤(例如棉花糖所講), sorry!我一直覺得眾生原是平等, 上天堂定落地獄唔到我地自己決定; 有錯就要認, 要承擔責任甚至後果(以前唔識諗, 依家就知喇), 唔係推俾宗教就算(所以對於某男名人找某位神職人員"擋駕", 真係嗤之以鼻!); 就算您係天主教定基督教, 同其他宗教相處時, 若然用d咁自以為清高的態度的話(有些基督教廣告就犯上呢個錯誤, 當其他宗教無到呢), 信奉其他宗教的朋友會覺得好反感, 有些甚至弄到反目成仇。

仲有, 有件事諗起仲好笑: 有個著名基督教團體反對同性戀合法化, 仲曲解了同性戀這東西(嗱, 我唔係呢種傾向o架, 不過我都係尊重), 咁有些人既是信基督教但又係同性戀, 咁唔通將對方逐出個教咩?

講起妓女、性工作者(即係"姐姐仔"), 有些人係為錢而做, 亦有人係欠缺工作技術和知識, 為了養活自己和家人而做; 然而, 有頭髮的哪個想做和尚呢(自願者另計)? 而上述那個宗教團體, 唔止一次言論針對佢地。

唔係同情"姐姐仔", 而係"姐姐仔"都係人; 唔駛搞到要殺埋佢, 況且仲係刑事要坐監。

Marshmallow said...

我會問 -

受鄙視的妓女 << 受誰的鄙視?
希望受接納的稅吏<< 希望誰的接納?
獨一無二的法利賽人 << 與誰比較獨一無二?
受隔離的痲瘋病 << 受誰的隔離?

所以聖經話, 神唔會批判人, 人亦都唔應該批判他人. 唔批判他人既時候, 人便學會自我批判, 對自己既行為自我檢討.

老子亦有話「知人者智 自知者明」. 個道理, 係要知道自己既位置, 自己既原則, 以自己既原則去處事,才會「不失其所者久 死而不亡者壽」, 那才是真正的永生.

哈哈, 你話耶穌同老子係咪同一個人呀嗱?!

方潤 said...

在下倒對「基督徒」這三個字沒興趣,畢竟要自大起來,任何sign都可以用。(e.g.香港人)

不過自以為聖,似乎真是不少基督徒的通性。很久之前就寫過,有人跟我說基督徒比較有愛心、做義工的都比較多……
(也可能以偏概全,在此先自打三十大板)

基督著重愛心,基督徒就自以為有愛心。
香港自稱國際都會,香港人就自以為很「國際化」。同理矣。

反過來,有位朋友的說法可能更有道理﹕那些人並非因為信了教而保守悖理,而是因為保守悖理才找上教會(借團體實行其計)。

C.M. said...

Karen:

>>所以對於某男名人找某位神職人員"擋駕", 真係嗤之以鼻!

咩事要搵人擋駕呢?自己應付唔黎?果次擋咩駕呢又?

綿綿:

世上的困擾何其多,也免不了。

世間既有自然,也自然有認識自然的哲人。

方潤:

>>畢竟要自大起來,任何sign都可以用

倒也是。(突然想,...自大的人,是否特別喜歡用sign?)

>>那些人並非因為信了教而保守悖理,而是因為保守悖理才找上教會(借團體實行其計)。

撇除當中的政治色彩或含義,的確是有點「物以類聚」的道理(教會形象保守)。以此看來,「那些保守的」會找上教會,借團體實行其計,但見「那些開放的人」找上了教會,若非為保守悖理,在組織中的競爭,豈非必定處於下風?(請恕思緒混亂)

Betty said...

Tag U:

Rules:
It's harder than it looks! Copy to your own note, erase my answers, enter yours, and tag twenty people.
Use the first letter of your name to answer each of the following questions. They have to be real...nothing made up! If the person before you had the same first initial, you must use different answers. You cannot use any word twice and you can't use your name for the boy/girl name question.

1. What is your name : Betty

2. A four Letter Word : Best

3. A boy's Name : Bryan

4. A girl's Name : Bessie

5. An occupation : Bartender

6. A color : Brown

7. Something you'll wear : Bra

8. Something you'll do : Bullshit

9. A food : Bread

10. Something found in the bathroom : Baby oil

11. A place : Berlin

12. A reason for being late : Bath

13. Something you'd shout : Better fuck off

14. A movie title : Beauty and the Beast

15. Something you drink : Bloodymary

16. A musical group : Beyond

17. An animal : Bird

18. A street name : Baker street

19. A type of car : Benz

20. The title of a song : Because I love you

老鳥 said...

捫心自問,我覺得要做一個古代羅馬標準,又或是要做到聖經所有合符"義"的基督徒,好難。

我承認,目前為止,我未做到。

但,我會努力。

我唔認為,做一個christian比其他人高人一等,當然,好多人都可能會咁睇自己。

我曾經有個上司,係佢個教會屬執事級,但佢為人處世,令其他人好唔舒服。但佢唔認為自己有問題,而係覺得神安排呢D「好唔掂」既人係佢身邊就係要佢做一個明燈。作為一個姊妹,我頂佢唔順。佢用基督徒呢個身份justify咗一D好唔合理既logic。

但每個人,都有自己不足既地方。我係被佢hurt到近乎神經之後既現在,我選擇包容同寬恕。呢樣野,係神教我的,寬恕。

如果你問,到目前為止,我一生人最有意義同最大得著係乜,我可以答你,我信咗主。

呢個身份同認知,令我覺得生命好有意義同好快樂,因為我知我完咗呢一生,我仲有永生。而我現在無論係好定唔好,神都看顧我。我好想令其他人,都得著呢份平安同喜樂。

但你唔信,我唔會覺得你有問題,或者我高你一等。

我只會認為,時機未到。

C.M. said...

老鳥:

若一個信徒會自省、會接受自己的不完全、亦會接納他人的不完全,我會覺得他值得欣賞。

所以你也值得我欣賞。

願你心願達成。