Thursday, March 05, 2009

Fish Banks

上個月,參加了一個關於商業競爭的 workshop。

導師著我們全體廿多名學員,分成四組,玩 Fish Banks.

事前給我們大概十分鐘時間了解遊戲規則:

1. 每組開辦一所船公司,主要賺錢模式為捉魚(及賣魚),起初各船公司有筆同樣數量的資金和少量船隻。

2. 各公司可以通過拍賣行買船、自行建船、賣船,亦可自由與其他公司商議合作策略。

3. 船可以到深海或淺水捉魚,亦可停泊海港,三者皆須繳保養費。

4. 最初深海最多魚、淺水次之,海港無魚。

5. 無論深海魚或淺水漁獲,其價格等同,而且一直維持不變。

6. 捕魚會減少魚之數量,但魚群本身亦會自行繁殖,補充損失。深海魚數量回復速度(魚口生長速度)比淺水魚快,同時,深海及淺水魚亦最高容納量限制;一般而言,魚量約為容納量一半左右,數量回復速度最高;魚量接近最高容納量或接近無魚者,則回復速度最低。

7. 深海魚與淺水魚,互不越雷池。

8. 每次漁獲由電腦計算,越多魚則每船收穫越豐,反之亦言。

9. 其他次要影響:天氣、銀行利息(可正可負)

10. 遊戲目標:10 回合後計算每船公司資產,最多者勝;另,船隻之salvage value 為最後一回合之平均漁獲利潤(唉,唔記得喇,大致意思係咁喇)。

結果大出個人意料之外,竟然第七回合已經有兩家要清盤。

遊戲過後,導師著每人撰簡單感想一則,需循 CSR 方向入手。(天!乜唔係爭贏有錢分咩?咁今次係咪要政治正確?乜唔係講競爭咩?)

今次係最後一次借蜘蛛俠養父果段對白。(但我寫完都唔明自己講乜。)

11 comments:

kenkachemhazard said...

怎样去玩?有没有online版可以玩?

篤篤篤撐 said...

我以前帶過學生玩, 不過唔係捉魚, 係開飛機公司

xiao zhu said...

今朝 print 左出黎睇,到而家仲揸住喺手,仲未知我想講乜。

Clay said...

好似好好玩咁喎...

C.M. said...

Kenka:
好像沒有online(用board玩)。將平臺放上Online也可,不過playability似乎很低(玩一兩次就夠,很快玩完)。

篤撐兄:
真架?咁你點同學生做debriefing呢?(非常有興趣知道)

小珠:
我今日睇番,發覺開頭尤其多grammatical mistakes,或串錯字,Oops。(我睇完,都仍然唔知講乜,不過,你係咪想...)

若虛兄:
哈哈,係架。雖然好似好簡單,但其實成班人一齊玩,仍然係好緊張刺激。

K said...

請問呢個game, 係用來:

1. 7 Habits?
2. Management training?

Anonymous said...

我讀mba時都玩過類似既game, 係econ 課程之一...

C.M. said...

Karen:
點樣「用」呢個game,查實都係睇你想點「用」遮,你話係咪?

魔術哥哥:
Vow,原來我上緊MBA! Econ... 哦,原來係咁。多謝賜教!

安諾勿斯 said...

一張A4字o既「簡單感想」…睇翻自己平日寫o既email、document,小弟真係無地自容…

Anonymous said...

有冇睇過我成日講個本「大崩壞」﹖

入面,其中就提到唔記得邊間國際油公司,係印尼過小小既某個島入面,經營時非常著重環保同可持續發展。相對於其他鄰近島嶼,該島上既生態保存得最好,發展亦受到完善可持續既相關指引規範。

油公司咁做,除左因為「公關」之外,仲因為執行衣D嚴格既「環保要求」「社會責任」後,油田事故出現比率會低好多,包括村民不滿造成既破壞或油井開採及運輸風險。

我衣排都話想講社會責任,其實就係講衣樣野﹕「社會責任」,其實同追求經濟利潤未必有衝突;「社會責任」,亦都可能係「公關手段」以外有其他經濟好處。

~goethe

C.M. said...

安兄:
係咪黎潤我呀又?最多下次proofread完先交功課囉...

歌德:
《大崩壞》?未睇過。睇返wiki,好似幾啱我胃口。

係呀,查實係你話想講,所以我至講咋。

不過有樣唔明,Errr,或者係感情上唔能夠同理性磨合到:正如你所講(亦係我諗到頭爆既)﹕「社會責任」,其實同追求經濟利潤未必有衝突;「社會責任」,亦都可能係「公關手段」以外有其他經濟好處。

我個疑問係,若果我從「純經濟」角度(即企業盈利)為企業長遠發展作考慮,目標為盈利,手段乃通過保存社會價值/生態,應否算作「企業責任」?

好多人都揶揄呢種想法「虛偽」,做show,查實,「企業責任」應否包含經濟元素?

(我呢,覺得「責任」兩個字太重擔子囉)