Friday, January 25, 2008

地方政治 (1b)

昨天小黃蓉毫不留情地批評小弟過分長氣(哼!),現既然安諾勿斯提出六點非常扼要實用的方法去管理辦公室政治,那小弟姑且將自己過往經驗、觀察和理解,濃縮成以下 [3x3] 的辦公室政治「分析架構」。雖然未必可以幫助打工仔解決當前政治困境,但無論對於管理者或下屬,或許都可以得到一些對於自己公司整體政治環境的提示。這個分析架構尚有不少未臻之處,請各方予以提示糾正。

A. 以「個人」為出發點

作為打工仔,很多時我自己對於公司政治形勢的關注層面集中在身邊人和事。離開我的辦公桌、我的上下線、我的工作流程,幸好,我都一概毋須理會。反正再遠一點的事,已經不是自己可以控制,也或許,森林大火還未燒到我這個後花園。

1. 以人為本

即揣摩心意。透過了解對方心意作出適當配合或政治防備。

例子有:蜘蛛網政治 ~ 蜘蛛絲其實有兩種,一種帶有黏性,可以緊緊黏著獵物;另一種沒有黏性,供蜘蛛主人行走。若果能夠清楚理解蜘蛛主人正在行走那一種蜘蛛絲,那性命可保。

2. 以效益為本

即使用平衡(圓滑/取捨)的政治技巧與工作方式以達致最佳工作效益,在某些必要情況放棄二線原則。

例子有:黑貓白貓(即如安兄第四點所指),以及《兔子和狼》

3. 以工作為本

即不顧一切,以工作、責任、既定程序(官僚)為絕對優先,不會或不容易作出政治妥協。(盡力)以公司利益為大前提。

例子有:經濟日報副刊專欄 by [方思捷]。兵來將擋,水來土淹,見招拆招。以工作成績論成敗。

B. 集體政治

1. 面子為本 - 你比面我,我就比面你,唔係無面比!

2. 價值為本 - 即價值觀、原則。「公司既然set 左呢個程序就要遵守,你唔可以繞過我地 department 呢邊!」 或 「你地咁做法唔通播,過得自己過得人丫。」 或 「我地一向都唔係咁做個播!」

3. 利益為本 - 即互相協調,以公司或雙方利益行先。

C. 地方政治環境 (邊疆政治)

1. 資訊力量: 衡量資訊的 - 滲透力 (即往) - 透明度 (即返) - 可靠性 (即質量)

2. 對於中央的自立或依賴程度,例如在: 流程、資源

3. 邊疆的自然價值、人員價值與文化。

以上有些地方與安兄的不謀而合或得其提示,其六點可作進一步參考。安兄,先行謝過,小弟下星期再詳述。

(又,原來「揣」讀 chuai,搵死我)

6 comments:

英倫肥龍 said...

嘩, c.m.兄,呢幾篇真係要週末慢慢睇先得.

不過再留言之前,先加幾句.除咗積極既辦公室政治,應該仲會有消極既辦公室政治 (可能同你講既以人為本有相似).不過若夾喺兩者中既,可能又另一種感受.

而且選玩同唔玩,都可能係一種方法.

Bungy-Zoe said...

http://www.kwuntung.net/chinese/
網上資料--搵讀音
很好用,普通話和廣東話都有~

火鶴 said...

豺狼兄

我好想買番齊一套畢華流呀.. 驚以後都買唔到喇...

Hana said...

死!
唔係好明點解我個gmail見到小黃蓉、孱仔同你對答嘅?

C.M. said...

肥龍兄:

周末梗係瞓覺啦。尤其剛剛從日本返黎,多d休息嘛。如果選擇唔玩,我睇,就應該同「以工作為本」相似嘞。(而且呢,以性質論,我認為政治根本存於工作,無得選擇避免...容後再談)

Zoe:

唔該哂!(又,我其實係靠拼音打字)

鶴兄:

嘿。嘿嘿。嘿嘿嘿。你係咪要埋佢果d 科幻故事系列先,校園全套我就齊哂,不過... 嘿。你問問畢主席自己喇,我估佢應該有門路既。

冰冰:

弊!係咪你放左隻病毒落我部機度,所以...

(若果你login左之後先再入comment,就自然有個 checkbox比你揀係咪將 "Email follow-up comments to " 你自己個login gmail 郵箱架喇,我估你應該最近先申請用gmail)

安諾勿斯 said...

CM兄,見笑啦。小弟拙作只是瘋言瘋語,何得何能作其參考。見笑、見笑。

P.S. CM兄說小弟拙作是「安諾勿斯兄提出六點」,不是「安六點」。不言,又成為笑柄。(小弟豈可和領導人相提幷論?!)