Tuesday, January 22, 2008

評書評 《四代香港人》

(此文倉促合成,混合白話文廣府話,請諒)

其實我好少睇書,尤其暢銷書,因為我潛意識會懶清高懶有見地咁拒絕接受呢d大作。

我知道呢亭叫不學無術。係,我認,而且我都想改,真係想改。但係,人生苦短(其實心力所限...),所以我多數選擇睇下人地點樣評論呢 d 書,然後先決定係咪買黎研究。

呂大樂教授的《四代香港人》在各位 blogger 當中享有一定知名度,而小弟亦時有所聞其評論,其感受大概如米搞兄一樣。不過,看過米搞兄的評論,小弟大概會用產品來與這本書所寫的歷代香港人作比較:


A Typical Product Life Cycle


第一代: Decline Stage
第二代: Mature Stage
第三代: Growth Stage
第四代: Introduction Stage

(圖表來源:http://www.extension.iastate.edu/AGDM/wholefarm/html/c5-211.html)

正因為小弟不學無術既性格,所以就一手將呢本書打入冷宮。

點樣描述香港人,唔會係我興趣。因為我覺得,人貴自知,若果因為有人或權威去嘗試描述或分開一代代人,咁睇書既人會好容易不自覺咁墮入一個圈套 - You are what I name you 或 You are NOT what I name you.

當然,若從一本書中尋找自己認為有用的資料,相信不是難事。而且我相信,呂大樂教授所寫的《四代香港人》,自然有其客觀可信可佩服之處,不過,以小弟這樣一個需要尋找意義而言(唉,唉,唉, C.M. 你仲搵藉口!),相對留意 Product Life Cycle 每個 stage 當中的各種境況,更能避免自己跳進一個容易被定型的框框。

就每個人而言,呂大樂教授所提示現在的第四代香港人,其實就是將來的第一代香港人。書中他已經揭示了各代人將要發生什麼,唯一需要的,我覺得,就是如何在這個 Life Cycle 延長或縮短自己在這個 stage 的 時間,並接受這個 stage 當中的挑戰。

教「我要怎麼做」,而非單告訴「我是誰」,才會驅使我去買這本書。借問有誰可以告訴我,呂教授教了你怎麼做嗎?

(但點都好,《四代香港人》呢本書,應該幾好睇)

其他閲讀: Justin123)、米搞兩年後既我再評

4 comments:

K said...

您那幅Typical Product Life Cycle, 除於用於香港人上, 又咁橋可用於一些股票上(藍籌股), 但呢期, 唔係好想講呢樣野。

>>就是如何在這個 Life Cycle 延長或縮短自己在這個 stage的 時間,並接受這個 stage 當中的挑戰。

無錯, 很多香港人去到mature就立即"插水", 未到decline就"瓜"o左! 要keep住growth呢個stage, 暫時而言, life long learning(如讀書)係一個方法, 但心境上亦同樣要keeptlong learning(當然還有妙計的, 大家亦不妨share)。

篇野剛開始寫, 請大家等下先。

C.M. said...

Karen:

乜原來PLC都可以應用係blue chips咩?比d貼士黎丫... (唉,今日我跳街都唔掂呀...)

頭先去完自修室,諗諗下,原來呢篇我其實唔係好想寫,之不過我又忍唔住,覺得好端端一個人,點解有名就接,有位就入呢?我唔肯定d後生會對自己被稱為第四代人有咩反應,觀乎 Justin 果邊反應都算幾正面,似乎我個憂慮其實幾多餘。

又不過咁,呢本書其實亦都反映左:不同年代(年紀)的人的對立、喜惡。我諗我,應該早d對號入座,睇下我將來係點樣先得。(做Marketing 既朋友又唔知呢本書有冇咩啟示呢?)

seikomatic said...

都系一個又一個既循環,見到今日班香港樂壇,就明白當人老人家惦解咁不恥咱們年青果時。

第幾代真系咁清楚咩?俺系Ver.HKML6.487

C.M. said...

呵呵,那小弟大概屬於 HTML 3.0 呢批囉。

生生死死,循環不息,精工應該比小弟更有體會。